Правильне освітлення будь-якого магазина
07 серпня 2019
/
Магазин
Правильне освітлення для магазину. Основні питання і вибір підрядника

Для власників магазину (будь то одяг, техніка абопродукти харчування) цілком нормально ставити завдання постачальникові освітлення у виді: "Нам потрібне просто якісне і яскраве світло". Ви закономірно покладаєтеся на професіоналізм підрядника, і розраховуєте, що усі зроблять "як належить". Але це працює, якщо сам знаєш, що ж саме "потрібно", і як перевірити виконання.

На жаль, на практиці ми регулярно стикаємося з тим, щозробити хороше комерційне світло - мало, хто уміє правильно.

Так що ж це таке – правильне освітлення?

Набір мінімум складається з достатності, рівномірності і відповідної передачі кольору. Тобто:

  • Товар не повинен бути в тіні або навпаки пересвічений;
  • Простір освітлено рівномірно хоча б 800 люкс, а не перепадами від 100 до 1500 люкс;
  • Колірна температура підкреслює стиль інтер'єру. Наприклад, 2500К додадуть затишку інтер'єру з переважанням дерева або цегельному лофту. А холодні 6000К гарні для металу, скла і пластика в хай-тек сегментах;
  • Індекс передачі кольору (CRI) >80 дозволить легко відрізняти чорний від темно-синього, червоний від бордового, не кажучи вже про більш близьких відтінках товарів.

 

Тому, вибираючи підрядника для установки якісного освітлення, не зв'язуйтеся з тими, хто не може зробити світлотехнічний проект, а також пропонує ставити в одне приміщення світлові панелі на 4000К зі світильниками 2700К. І все це «під ключ». Швидше за все, навіть елементарно виставити напрямок світильників, щоб кожен світив саме туди, куди потрібно, виявиться для них непосильним завданням. Не кажучи вже про значимість кривих сили світла, кутів розсіювання і урахування характеристик поглинання/відбиття світла різними матеріалами.

Такий от парадокс. Можна купити нормальні світильники в достатній кількості і втратити ефективність в 2 рази тільки через те, що підрядник полінувався витратити пару годин на їх налаштування за місцем, або просто не має потрібних знань, досвіду і взагалі компетенції. Ніби як плитку поклали, стелажі поставили, стелю підвісили і заодно светільнічкі вкинули, так, на око. Неважливо навіть LED там чи ні. Це даремно витрачені гроші, які можна було вкласти в правильне освітлення.

Загалом, результати діяльності «прафіссіаналав імені лампочки Ілліча» створюють лише проблеми. Від «сутінкових зон» на доручених їм об'єктах до загального скептицизму замовників щодо справжнього хорошого комерційного світла.

Тому, ні на що не натякаємо, але якщо хочете ефективне і правильне світло для магазину або офісу – звертайтеся до тих, хто знає про трекові світильники, downlight, LED, МГЛ, CRI, люксах і люменах більше, ніж тільки назви і картинки з гугла.

Ми точно знаємо – не можна просто взяти і поміняти лампочки. Все-таки після 30-ти проектів для рітейлу, логістики, готелів, ТРЦ і офісів усі градації якості давно розібрані на цілком конкретні і вимірювані (в т.ч. грошово) характеристики.

Залишилися питання?

Замовити дзвінок

Замовити товар

Получить консультацию